Full resolution (JPEG) - On this page / på denna sida - Sidor ...
<< prev. page << föreg. sida << >> nästa sida >> next page >>
Below is the raw OCR text
from the above scanned image.
Do you see an error? Proofread the page now!
Här nedan syns maskintolkade texten från faksimilbilden ovan.
Ser du något fel? Korrekturläs sidan nu!
This page has never been proofread. / Denna sida har aldrig korrekturlästs.
14G
mästaremusikens anständiga prosa, som åtnöjer sig
med att för samtiden förlänga den flygtiga stunden.
De bästa partierna i Maillarts partitur äro Roses
bada arier, eller rättare visor, hvars effekt dock mest
beror af en spirituell uppfattning hos sångerskan..
Afven Georgettes kupletter (om eremitklockan) äro
mycket qvicka, och första aktens final utgör ett
gladt och lifligt, fast något flackt hållet parti, mot
hvilket det intressanta bönfinalet i andra akten
bildar en kontrast af lycklig verkan. Mest egen-
domliga nummer äro Sylvains villanelle, hållen i
gammal fransk folkton och hvari oboen ganska lyck-
ligt föreställer la tendre musette, samt Belamys ori-
ginella bacchanal (tredje akten), som tycks vara
anlagd på någon gammal chanson ä hoire. — De
öfriga partierna gå föga utöfver det vanliga.
<< prev. page << föreg. sida << >> nästa sida >> next page >>