Full resolution (TIFF) - On this page / på denna sida - Maling og Tapetsering - Penslerne og deres Behandling - Grunding og Kitning
<< prev. page << föreg. sida << >> nästa sida >> next page >>
Below is the raw OCR text
from the above scanned image.
Do you see an error? Proofread the page now!
Här nedan syns maskintolkade texten från faksimilbilden ovan.
Ser du något fel? Korrekturläs sidan nu!
This page has been proofread at least once.
(diff)
(history)
Denna sida har korrekturlästs minst en gång.
(skillnad)
(historik)
mod et varmt Jærn, t. Eks. en Komfurplade, til Tællen
er trængt ind i Papiret. Efter endt Maling gemmer man
bedst Potten med Resten af Oliefarven, naar man hælder
Vand ovenpaa, da Farven saa ikke trækker det tykke,
sejge Skind, som altid fremkommer paa Overfladen, naar
den er udsat for Luften, hvorved Farvens Brugbarhed
formindskes betydelig. Zinkhvidt og Blyhvidt maa helst
overhældes med lidt Olie, naar de hensættes, da derved
den Sejghed, der ellers let fremkommer ved gammel
Farve, forebygges. Disse Farver er nemlig tilbøjelige til
at indsuge Vand, hvilket forringer Farvens Holdbarhed
ved senere Brug. Tykke Farver, d. e. saadanne, som kun
er olierevne, men ikke opspædte med Fernis til
Paastrygning, bevares bedst under et tyndt Lag Linolie i
Steden for ved paahældt Vand.
<< prev. page << föreg. sida << >> nästa sida >> next page >>