Full resolution (JPEG) - On this page / på denna sida - Sidor ...
<< prev. page << föreg. sida << >> nästa sida >> next page >>
Below is the raw OCR text
from the above scanned image.
Do you see an error? Proofread the page now!
Här nedan syns maskintolkade texten från faksimilbilden ovan.
Ser du något fel? Korrekturläs sidan nu!
This page has never been proofread. / Denna sida har aldrig korrekturlästs.
tack vare en mild försyn
ej behövde sjunga några
kupletter och vars dans
inskränkte sig till några
ceremoniella »pas» i en
menuett med hertiginnan,
spelades av
Napoleon-spe-cialisten Bror Olsson på
ett överlägset sätt. Den
stilfulla uppsättningen
gjorde också sitt till.
Särskilt sista aktens
dekoration väckte ett enormt
uppseende. Regissören
hade använt sig av teaterns
(= cirkusens) egendom- Ewma Mcissncr som
Ninichc-liga form och byggt upp Tuileriernas galavåning så
att publiken fick se en fil av ej mindre än sju
praktsalar och gemak. Hade någon kommit på den idén att
öppna den för tillfället låsta sista fonddörren hade
publiken, i stället för Place de la Concorde och
Champs-Élysées, till sin häpnad fått skåda
Kom-mendörsgatan och Nybergs gränd.
Även på Djurgårdsteatern gavs ibland
sommarsvala operetter. Jag påminner mig ett par
muntrande episoder från den tid då jag tjänstgjorde som
dirigent för den minimala orkester konstanstalten
bestod sig med.
En kväll märktes bland publiken ryttmästar G.,
om vars lustiga påhitt och originella infall dags-
<< prev. page << föreg. sida << >> nästa sida >> next page >>